Kayla Itsines header

Kayla Itsines Update #2

januari 11, 2015 door Lifestyle Pearl - Geen reacties

Als je dit artikel leest zit voor mij (zojuist) de eerste week van het Kayla Itsines workout programma Guide 1 erop. Hoewel ik de nodige spierpijn heb gehad ben ik ontzettend trots dat ik de eerste week overleefd heb. Ik heb zelfs zin om al aan de tweede week te beginnen. Ben je benieuwd naar mijn update van week 1? Lees dan zeker hieronder verder.

Kayla Itsines Legs & Cardio

Zucht, puf, hijg, kreun, training 1 van week 1 zit er op en dat alles met een aardig aangelopen rood tomatenhoofd. Ik moet eerlijk bekennen dat deze eerste training me wel een beetje tegen viel. Begrijp me niet verkeerd, de oefeningen waren wat mij betreft goed te doen. Al hoewel de burpees waren wel even pittig. Maar o wat is mijn lichamelijk conditie beroerd zeg.. Hopelijk wordt dat de komende trainingen wel beter zodat ik de trainingen iets vloeiender kan doen. Zou wel prettig zijn, vind je ook niet? Toch ben ik ook wel aardig tevreden. De oefeningen die ik moest doen, heb ik met zorg gedaan. Dit om uit te kijken dat ik geen blessures krijg maar ook om op te letten dat ik de bewegingen goed uitvoer. Wel moet ik bekennen dat ik de trainingen nog niet met de juiste gewichten heb gedaan. Dat leek me namelijk niet verstandig omdat ik een lange tijd niet op deze manier getraind heb.. Waarschijnlijk ga ik dat morgen (dinsdag) wel merken in de vorm van spierpijn. Maar ach dat hebben we er voor over toch. Op naar training 2 van week 1!

_KIK3733

Kayla Itsines Arms & Abs

Oef wat een spierpijn heb ik nog van afgelopen maandag en mijn LISS training van dinsdag, maar ik ben positief want de oefeningen die vandaag op het programma staan zien er ‘te doen’ uit. Maar o wat had ik het fout. De oefeningen op zich zijn niet heel moeilijk, maar probeer ze maar eens op de juiste manier uit te voeren zonder spieren verkeerd te belasten. Tja dat had ik toch wel een beetje onderschat. In de tijd die er voor stond heb ik elk circuits binnen de tijd (2x zeven minuten) drie keer kunnen uitvoeren. In totaal heb ik dus zes sessies gedaan. Niet slecht, maar mijn streven is elk circuit vier keer te kunnen uitvoeren, er is dus nog genoeg werk aan de winkel. Maar al met al ben ik tevreden over training twee. Op naar training drie, en ik ben benieuwd hoe mijn lichaam morgen aanvoelt.

_KIK3744

Kayla Itsines Full Body Workout

Ik moet eerlijk bekennen toen ik vanochtend (vrijdag) opstond zat ik een beetje tegen deze full body workout op. Ik had namelijk nog (ontzettend) spierpijn van voorgaande trainingen, ondanks de tussentijdse LISS dagen. Vandaar dat ik besloot om eerst een uur op te warmen met yoga. En dat bleek achteraf gezien een goed besluit. Alle oefeningen gingen in één keer een stuk makkelijker. Ik kon zelfs de buikspieroefeningen technisch gezien goed uitvoeren. Ik ben dan ook hartstikke trots op mezelf, haha! Het meest pittige van deze full body workout was denk ik wel de burpees. Op de één of andere manier blijven die toch wel moeilijk en ontzettend zwaar. Maar al met al ben ik hartstikke positief over de eerste week! Ik heb dan ook ontzettend veel zin in de tweede week, kom maar op met die oefeningen!

Natuurlijk ben ik ook ontzettend benieuwd naar jullie ervaringen en tips als je het schema ook volgt. Laat daarom zeker hieronder een reactie achter en wie weet kunnen we elkaar motiveren!